Zlepšete obraz ženy v islamu!

01.01.2012 10:16
islamophile
 

  Byl jsem na jednom islámském setkání a německý velvyslanec řekl: "Musíte zlepšit osud ženy ve vašich zemích. Obraz muslimské ženy brání lidem na západě, aby přijali islám!"

Jeden z účastníků se mě zeptal: "Co máme dělat?" Odpověděl jsem: "Když obchodník vystavuje zboží a říká, že to zboží má vlastnosti, které ve skutečnosti nemá, tak podvádí. Když naopak neuvede kvality, které to zboží má, tak je hloupý a jeho výrobky se neprodají, i když jsou dobré."

Velvyslanec, kterému Bůh otevřel srdce pro islám, řekl: "Zlepšete obraz svého náboženství a neodrazujte od svého náboženství jiné lidi tím, že ho špatně praktikujete a špatně chápete!" Samozřejmě, pokud nějaký muž zná jen dva hadísy - jeden od Al Hakima v Al Mustadrak, který říká, že žena se nemá naučit psát, a druhý od autora knihy Zawaid, že žena nemá nikdy vidět cizího muže, ani ji cizí muž nesmí vidět, tak to je opravdu znalec tradic. A takový nešťastník chce jiným ukazovat islám. Co udělá? Vystaví své skutečné prvotřídní zboží nebo pomlčí o všech kvalitách, protože je vůbec nezná, a bude mluvit na základě dvou podvržených a zavržených hadísů?

Někteří muslimové vysvětlují své náboženství tak, že vypadá hnusně, a potom odsuzují lidi, kteří to náboženství nepřijmou. Podle mě by si takoví lidé zasloužili jít do vězení nebo být zbičovaní za to, že překrucují a deformují pravdu, kterou zvěstoval Prorok a překážejí na Boží cestě.

Islám zavedl rovnost mezi mužem a ženou ve všech právech i povinnostech. Když jsou mezi nimi rozdíly, tak je to jen kvůli ohledu na rozdíly v lidské povaze. Bůh řekl: "Nenechám ztratit dobro od kohokoli z vás, muže nebo ženy, protože jste jedni druhých." 3:195 a "Kdokoli, muž nebo žena, dělá dobré skutky a je věřící, necháme ho žít dobrý život. A odměníme ho podle nejlepších z jeho skutků." 16:97

Zvyky, které způsobily pád kulturního i sociálního postavení ženy, jsou zvyky, které zavedli lidé a ne Bůh. Jsou to zvyky, které mají kořeny v předislámském období a zuby nehty se brání vlivu islámu. Kvůli porušování práv ženy a kvůli tomu, že se ženě upíralo vzdělání, upadlo celé muslimské společenství a rovnováha celého společenství se naklonila.

Jeden účastník setkání se na mě kvůli tomu rozzlobil a řekl mi: "Ty jsi spokojený, že Benazir Bhuto je předsedkyní vlády?" Odpověděl jsem: "Jeden anglický muslim se mě ptal na paní Thatcherovou. Jestli má poslouchat vládu, když vládne žena. Řekl jsem mu: "Jakou výtku bys našel proti paní Thatcherové, kdyby tvrdila, že vládne podle madhab právní islámské školy dhahirijja?"

Pak jsem řekl: "Přestaňte dělat z druhořadých a kontroverzních otázek kámen úrazu u islámu a jeho hlavních pilířů."

zdroj: Imam Al Ghazali - Problémy ženy mezi stagnujícími a cizími tradicemi

 

—————

Zpět