Bojování proti nemuslimům

31.12.2011 23:54

Oslovení špatného úsudku hadíthu o bojování proti nemuslimům

 

Otázka:

 

As-salámu aleikum. Mám hadíth, který říká: "Bylo mi nařízeno zabít lidi, dokud všichni neřeknou: 'Není zde boha kromě Alláha a zaplatí zakát...' Nejsem si jistý přesným zněním hadíthu, ale ten hadíth má stejný význam jako ten zmíněný. Znamená to, že má být jakýkoliv nemuslim zabit?

 

Odpovídá egyptský učenec 'Abdel Khaliq Hasan Aš-Šaríf:

 

Vskutku bylo hodně povyku a křiku proti tomuto citovanému hadíthu. Přesná slova zní:

 

"Bylo mi nařízeno bojovat proti lidem, dokud neprohlásí, že zde není boha kromě Alláha a že Muhammad je Poslem Alláha a dokud nevykonají modlitby a nezaplatí zakát. Pokud tak učiní, zaslouží si ochranu svých životů a majetku, ledaže (by konali  činy, které jsou trestuhodné) v souladu s Islámem a jejich zúčtování bude s Alláhem Všemocným."

 

K vysvětlení tohoto hadíthu bych rád řekl, že je zde veliký rozdíl v arabské slově 'uqatel (bojovat) a slovem 'aqtula' (zabít). První slovo (které je zmíněno v hadíthu) odkazuje na bojování proti silám, které lidem zabraňují v chápání výtečnosti Islámu a vidění božského světla. Tím se tento hadíth shoduje s Koránským veršem, který čte: "Není zde nucení ve víře." (2:256)

 

Historie je svědkem skutečnosti, že kamkoliv Islám dosáhl, přežil a že kdekoliv muslimové vstoupili na kteroukoli zem, žili bok po boku s místními nemuslimskými obyvateli. Nikdy jsme neslyšeli o tom, že by byl někdo z těchto nemuslimů zabit nebo potrestán za jeho náboženství. Naopak, ti nemuslimové se podíleli na budování muslimského státu a stáli po boku muslimům v jejich procesu rozvíjení státu.

 

Výzva Proroka, nechť mu Alláh požehná a dá mír, byla k osvobození utlačovaných lidí a vypuzení všech deviovaných a krutovládných panovníků, kteří vložili bariéru mezi své lidi a světlo Islámu a zabraňovali jim v chápání jeho pravé přirozenosti a jeho osvíceného učení.

 

Opět chceme zdůraznit, že pravá přesná slova hadíthu jsou 'uqatel (bojovat) ne 'aqtul (zabít).

 

Je bez diskuze, že historie zmiňuje mnoho incidentů, kde nemuslimové využili a těšili se ze spravedlnosti Islámu, i když jeho zásady stanovily věci, které nebyly ve prospěch muslimů.

 

Incident syna 'Amra ibn al-'Áse, guvernéra Egypta v době chalífy 'Umar ibn Al-Khattába, s Koptským mužem je velmi známý příklad. 'Umar povolil Koptu pomstít se synu guvernéra, který jej uhodil jen pro to, že jej předjel v dostizích. Toto je bezesporu úžasná spravedlnost.

 

Na závěr, je jasné, že co je míněno hadíthem je bojování proti těm, kteří vkládají mysli lidí do okovů nevědomosti a zabraňují jim uchopení světla.

 

A Alláh ví nejlepe.

 

www.islamonline.net

 

—————

Zpět