Bůh neexistuje

31.12.2011 22:47

  Jednou přišel muž do pánského kadeřnictví, aby se nechal ostříhat a přistřihnout si vous. Holič začal se svou prací a zároveň začla i dobrá konverzace. Hovořili spolu o mnoha různých věcech. Postupně došli i na Boha. Na to holič říká:

"Nevěřím, že Bůh existuje."

Zákazník na to: "Proč to říkáte?"

"No, přece nemůžete vyjít na ulici, abyste nezjistili, že Bůh neexistuje. Povězte mi, kdyby Bůh existoval, bylo by tu tolik nemocných lidí? Byly by tu opuštěné děti? Kdyby Bůh existoval, nebylo by tu ani utrpení ani bolesti. Nedokážu si představit milujícího Boha, který by tohle všechno dovolil."

Zákazník se na chvíli zamyslel, ale neodpověděl. Nechtěl začít dohady.

Holič ukončil svou práci a zákazník odešel. Ale hned jak odešel, uviděl na ulici muže s dlouhými, špinavými, umaštěnými vlasy a neupraveným vousem. Vypadal špinavě a neupraveně.

Zákazník se otočil, vrátil se do holičství a řekl holiči:

"Víte co? Holiči neexistují!"

"Jak to tak můžete říct?" řekl překvapeně holič. "Já jsem tu a jsem holič. A právě jsem na vás pracoval!"

"Ne!" vykřikl zákazník. "Holiči neexistují, protože kdyby tu byli, pak by tu nebyli žádní lidé s dlouhými, špinavými vlasy a neupravenými vousy jako tamten muž venku."

"Á, ale holiči existují! To jen lidé ke mně nechodí."

"Přesně tak! potvrdil zákazník.

"To je moje pointa! Bůh taky existuje! To jen lidé k Němu nejdou a nehledají Ho."

—————

Zpět