Chování mužů

27.09.2015 19:39
Jméno: Eliška
Předmět: Chování mužů
Váš dotaz: Dobrý den,

Korán jsem četla, jsem si vědoma postavení žen před Mohamedem, jeho snahy o zlepšení.

Strašně mě zaráží, co se ale v některých zemích děje bez ohledu na učení Islámu, případně interpretace některých imámů ospravedlňujících bití manželky apod. Z čeho je mi nejvíce smutno, to jsou různá fóra v AJ, kde si muslimky stěžují na léta manželovi nevěry, avšak vinu za ni hází stále na sebe a jsou ochotné snášet i bití, pouze aby manželství udržely, přestože je rozvod v Islámu povolen a věřím, že výše jmenované důvody jsou více než dostatečné už jenom kvůli zajištění zdravého psychického vývoje dětí, aby jim nebyl dávan špatný příklad chovánía oni ho potom v dospělosti sami nekopírovali.

Je mi smutno z případů, kdy žena žije s manželem, který ji léta podvádí, uhodí ji, pokud s ním o tom chce mluvit, ponižuje ji a ona mu takové chování nejen trpí, ale i omlouvá. Nebo dívka, která byla znásilněna navzdory skromnému oblečení, která viní sama sebe, že třeba nevědomky muže nějak svedla apod., zatímco násilník výčitkami netrpí.
Během dovolené v Tunisku a Jordánsku jsem byla svědkem otřesného chování tamějších mužů - úlisné pohledy, snaha o osahávání bez ohledu na to, jestli žena byla oděná hodně/málo nebo měla/neměla hidžáb či jinou formu muslimského zahalení. Viděla jsem některé chlapi nechutně zírat na ženy kompletně zahalené, stačilo, že vypadaly, že nejsou staré nebo zafoukal vítr. Jsem tímhle dvojitým standardem naprosto znechucena, zdá se mi, že muži mnohem častěji pravidla cudnosti porušují, ale odmítají si za to přiznat jakoukoliv zodpovědnost. Proč přes důrazný zákaz znetvořování v Islámu v Egyptě stále praktikují ženskou obřízku. Proč muži klidně nosí na veřejnosti slipy nebo příliš krátké šortky, ale ženu nutí do extrémního zahalování. Proč flirtují s turistkami a snaží se o aférku, ale sami jsou tak žárliví, že ženě nedovolí málem vyjít z domu. Zdá se mi, že stejně jako evropské prostředí nahrává mužům nezodpovědným a nezralým, tak muslimské nahrává mužským egoistům, chorobným žárlivcům, kontrolorům a násilníkům.

Pevně doufám, že takových není většina, ale děsí mě jejich možnosti, například ve státech jako Saudská Arábie, kde je pro ženu mnohem složitější se legislativně bránit. A ano, vím, že se to děje všude, ale přiznám se - podobné jednání mě mnohem více znechucuje u člověka, který by měl jako věřící být příkladem, ctít určité hodnoty a chovat se podle nich, nikoliv zneužívat svého postavení, než u ateisty. Podobným způsobem mě zarážejí například jihoamerické státy a jejich míra kriminality a vražd, navzdory největším počtům praktikujících katolíků. Jde z toho na mě někdy smutný pocit, že náboženství činí lidskou společnost nikoliv lepší a příkladnější, ale selektivně hluchou a slepou, což umožňuje bujení některých patologických jevů do neuvěřitelných rozměrů.


Dobrý den a děkuji za názor. Osobně jsem stejného názoru. Znehodnocování a pohrdání žen muži, jejichž víra není proti nebo je k této otázkce lhostejná, mě velmi trápí. Špatné zacházení s ženami muslimy mi dere srdce, protože oni se hlásí k mé víře, já tu víru znám, vím co učí a oni jí tak pohrdají.

Osobně jsem názoru, že muslim bere své chování z islámu, stejně tak jako my jsme například měli slušné chování v občanské nauce. Pokud však muslim svou víru nezná nebo pro něj není natolik důležitá aby se jí řídil, a navíc je podpořen barbarskými tradicemi, pak už nemá nic a chová se hůře než zvíře.

My si nevybíráme do jaké společnosti/světa/doby jsme se narodili, ale přesto se můžeme snažit o to, abychom tu společnost alespoň trochu vylepšili a to tím, že začneme sami u sebe, pak ve svých rodinách, atd.

—————

Zpět