Jen tak (O uprchlícíh)

21.09.2015 13:37
Jméno: Markéta
Váš e-mail:  
Předmět: Jen tak
Text: Dobrý den, předem bych chtěla poděkovat za Vaše stránky,na které jsem narazila náhodou. Vzhledem k tomu, že naše země přijme větší část uprchlíků a upřímně se přiznám, že mám strach, sháním informace, o muslimech celkově. O Vaší víře nevím nic, neznám žádné muslimy a obrázek o nich mám jen ten špatný...díky asi situaci jaká je, díky naprosté(dle mého názoru) odlišné mentalitě a hlavně asi díky médiím,které poukazují hlavně na to zlé.( útoky,popravy atd.) Možná můj strach pramení z neznámeho a že o muslimech nic nevím. Ráda bych se dověděla víc, udělat si vlastní názor a třeba se zbavit strachu. Byla jsem s dětmi ve Vídni a bydleli jsme ve čtvrti kde byla velká koncentrace muslimů(což jsme nevěděli) a musím říct, že ten špatný pocit,strach a celková nervozita byla pro mně hrozná. V tu chvíli jsem si uvědomila,že jsem strašně ovlivněná právě tou neznalostí a médii. A nemůžu přeci pohlížet na každého muslima jako na potenciálního teroristu a s obavou. Prosím, zkuste mi poslat nějaké odkazy na literaturu apod. Budu Vám velice vděčná. S pozdravem Markéta


Dobrý den a děkuji za váš dotaz.

Situace uprchlíků dělá hodně lidí nervózními. Myslím, že nejlepší způsob, jak se k celé situaci postavit je, vidět je jako lidi. Uprchlíci jsou hlavně v našich médiích prezentování jako všechno možné jen ne lidi, kteří utekli za svých domovů ne proto, že se jim chtělo, ale protože neměli možnost.

Zkuste se na to podívat tímto způsobem. Jsou to lidé jako vy. Mají své hodnoty, svou kulturu, své náboženství, ale přes to vše, jsou to lidé, kteří potřebují bezpečí a stabilitu, která jim byla odebrána násilně. Jejich kulturu ani víru přijmout nemusíte a jediné, co vám bude stačit vědět je:

Muslimové věří v Boha, ke kterému se modlí.
Nejí vepřové ani produkty z vepřového (se sádlem, atd.).
Nepijí alkohol.
Všeobecně, muži a ženy nemají blízký styk (podávání rukou, objímání, líbání na líce...).
Ženy chodí zahaleny.

Ostatní: jsou to lidé se stejnými slabostmi a chybami jako vy. Někteří jsou zlatí, jiné byste poslala jinam. Každý má jinou povahu a pouze při modlitbě budou vypadat jako jeden.

Co se týče četby, na českém trhu toho moc není, takže spíše na internetu a ono záleží co přesně chcete. Základy mám tady na webu.

Ještě jednou děkuji za dotaz. Nechť vám Bůh žehná.

—————

Zpět