Konvertování, svatba, oblékání....

21.09.2015 12:33
Jméno: Anonymka
Předmět: Konvertování,svatba,oblékání....
Váš dotaz: Dobrý den,
nějaké základy o Islámu mám, ale mám stále obavy, zda budu dobrá muslimka. Věřím ale, že vše chce svůj čas k tomu, abych se to vše pomalu, ale správně naučila – krok za krokem. Důležitá je víra v srdci.
Chci konvertovat k islámu, ale nejsem si úplně jistá, zda můžu konvertovat i během ramadánu . A stále se bojím , co na to řekne moje rodina , jsou totiž ateisté.
Pak bych se Vás chtěla zeptat, co je vhodné mít na sobě během konvertování a svatebního obřadu v mešitě. Vím, že to nesmí být nic upnutého, nebo nějak výrazné… tak se chci zeptat, kde takové, slušivé, volné, pohodlné a prodyšné oblečení sehnat :) . Na nějaké webovky jsem koukala, co jste sem dala, ale myslím spíš v jakých obchodech v ČR . A jak je to s líčením se, když vstoupím do mešity ? Je tam možnost nějakého jemného líčení, nebo musím mít obličej i bez jemného make-upu ?
Pak by mě zajímalo, jak to během , obřadu ( svatby, konvertování ) probíhá. Kdo vše je přítomen, na co vše se ptají . Bojím se, že třeba udělám nějakou chybu .
A další otázka , zda je velká chyba, když bych hned po konvertování nenosila šátek… dočetla jsem se, a bylo mi i řečeno, že to je pouze a jen na ženě, zda ho začne nosit. A je chyba šátek oblékat , ale přitom si neuvědomovat správnost toho, proč jsem oblékla šátek .
A pak mi bylo také řečeno, že zahalovaní se, oblékání šátku je vlastně jen pro dobrý pocit muže a né z důvodu víry. Teď teda opravdu nevím, kde je pravda. Někdo mi řekl, že pokud obléknu šátek , znamená to, že respektuji svého může , ale o víře nepadlo ani slovo. Pouze , že muže žena respektuje.
Tak kde je teda ta pravda? O nošení šátku. Má to také něco společného s tím, že dávám důraz na to, že se zahaluji jen kvůli tomu, abych respektovala svého muže a dávala tak najevo, že patří moje krása jen pro něj ? :)
A když se stanu muslimkou, musím každý pátek chodit do mešity ?
Moc se omlouvám za mé otázky, jestli jsou nějaké zmatené, špatně srozumitelné , ale je toho hodně co chci vědět , že nevím na co dříve se ptát. A jsem moc ráda za Vaše stránky :)
Hezký den .


Dobrý den a děkuji za dotaz.

Rozdělím odpověď:

1)  Oblékání: Pokud to oblečení není velmi úplé, neprůsvitné, nebo malé tak, že více odhaluje než zahaluje, pak je přípustné. Takže z českých obchodů se dá nakoupit dlouha sukně a k ní nějaká pěkná halenka, svetřík, bundička, atd.
Líčení: V mešitě vás s líčením určitě nevyhodí. :-) Muslimky by se líčit pro cizí neměli a také to pro nás není praktické, protože bychom se před každou modlitbou, která vyžaduje očistu musely odlíčit.

2) Svatba / konvertování: Svatební obřad dle islámských pravidel je velmi jednoduchý. Je třeba mít zástupce ženy, většinou otec, pak dva svědky. Dále si žena stanoví věno, které je jí buď dáno okamžitě a nebo na části dle dohody. Samožejmě přítomný je i imám, který se ptá ženy na svolení se sňatkem. Toť vše.

Konvertování není třeba dělat v mešitě, ale pokud se tak stane, tak se imám ptá, že ten člověk ví, k čemu konvertuje. A řekne vyznání víry - arabsky a i přeloží, což pak dotyčný/á opakuje. Toť vše.

3) Zahalování: Bůh nařídil ženě zahalovat se. Je to Jeho přímé nařízení. Důvodů si můžeme najít hodně, ale základem je, že se zahalujeme pro Boha. Některé ženy se zahalí, i přesto, že to v srdci necítí a doufají, že k tomu dospějí. Jiné se zahalují až poté, co šátek přijaly srdcem. Každý to má jiné. V každém případě, se nezahaluje z respektu k manželovi ani pro něj.

4) Páteční modlitba: Páteční modlitba je povinností pouze pro muže. Ženy v pátek na modlitbu chodit mohou, ale nemusí a není jim to hříchem.

Mé odpovědi jsou stručné, ale věřím, že vystihly podstatu. Hodně štěstí v životě.

 

—————

Zpět