Ma sestra konvertovala

21.09.2015 13:29
Jméno: Monika
Váš e-mail:  
Předmět: Ma sestra konvertovala
Text: Dobrý den,
mam problém, se kterym se sama nedokážu vyrovnat. Pred 2 lety se moje sestra zamilovala do muslima a dnes je jiz zasnoubena, nemyslím si, ze jsem nepristupna a netolerantni, ale od te doby se radikalne zmenila a ja jsem ji prestala naprosto rozumet. Zacala po nas vyžadovat pravidla, ktere bychom meli dodržovat, jestli ji chceme vídat (pes, oblékání, chování-vtipy, jídlo,..). Oba mi rodiče na tu hru sice naoko nepristoupili, ale nechtějí ji ztratit, a tak ji hodne podlezaji. Problem je, ze ma sestra nebyla nikdy moc komunikativní a na cizi nazory už z principu nedala, coz ted jeste vygradovalo. Jedna agresivne, vybusne a vini nas za neporozumění a omezenost.
Snad to, co jsem napsala, bude dávat, aspoň trochu smysl, je to hodně ve zkratce. Chtela bych poprosit o radu, jak se s tim vsim vyrovnat nebo jak se s ni naucit jednat, sama to uz nedokazu.
Budu moc rada, za jakoukoliv odezvu.
Moc dekuji.
Pekny vecer Monika


Dobrý den a děkuji za váš dotaz.

To, co popisujete je bohužel jakýsi normální proces, kterým nové muslimky prochází. Sama jsem na tom nebyla lépe. Někteří tímto obdobím projdou lačně, někteří v tom setrvávají déle. Pokud si chcete udržet sesterské vztahy, radím trpělivost. S Boží vůlí ve víře zmoudří a její chování se bude více odrážet od učení islámu. Momentálně jedná pouze dle toho mála co zná a její svět v islámu je velmi omezen. Později, s učením a růstem, pozná ten pravý islám, který není tak omezen. Ale to chce čas.

Chyba není ve vás, pokud ji vyložene nestrkáte pivo do ruky nebo bůček do talíře. Tolerace je třeba z obou stran a najít nějaké společné řešení.

Nechť vás Bůh odmění za vaši trpělivost.

—————

Zpět