Pár otázek

13.09.2014 21:44
Jméno: Klára
Váš e-mail:  
Předmět: pár otázek
Text: Nevím, jestli mi odpovíte.
Nevím, zda jste skuteční muslimové...?
Pokud ano, ráda bych si přes nett popovídala.
jsem Evropanka, nejsem muslimka. jsem hodně tolerantní, mám ráda pestrost, ale jsem pro to, aby si každá země zachovala natrvalo svoji kulturu... Nelíbí se mi IS a islámisté. Vám ano? Nelíbí se mi islám-nechci být muslimka-ale umím tolerovat, pokud se jedná o umírněný islám... Co se vám vlastně líbí na islámu? Z judaismu je křesťanství. Z křesžtanství pochází pak samotný islám. Sám mohamed byl původně křesťan, ale podle všeho on prý nebyl normální. Pokud je islám to, že učí lásce a kladným hodnotám, modlí se v Alláha... Je to ok )ale i tak m,uslimka nebudu. nechci si zahalovat tvář, chci chodit tak, jak jsem zvyklá.) Pokud je islám IS atd-tak...

 

Milá Kláro,

 

ano jsem skutečnou muslimkou a jsem v této víře již přes 15 let.

Nevím, co je IS ani islámisté, ale pokud hovoříme o těch extrémních skupinách, které jsou v médiích představováni jako muslimové, tak ti se mi také nelibí a nesouhlasím s nimi.

Nelíbí se vám islám, nechcete být muslimkou.... nikdo vás nenutí, toto je vaše volba. Debata o islámu není proto, aby se někomu islám líbíl, ale proto, aby byl informován a nemusel mít strach z neznáma. Když člověk pozná islám, zjistí, že není třeba se ničeho bát. Že to, co převážně čteme v novinách a vidíme v televizi není islám, ale skupiny lidí se svým vlastním cílem a problémy, hlásící se k islámu. Není to islám samotný. 

 

Islám nepochází z křesťanství a Mohamed nebyl nikdy křesťanem. Původ křesťanství a islámu není totožný. Ježíš byl Žid, který přišel kázat svému lidstvu a ne nastolit jinou víru. Jedl košer jídlo, nejedl vepřové, nepil alkohol, modlil se v synagoze, modlil se v pozici padnutí na tvář, dodržoval sabat a jiné židovské svátky a modlitby. Až po jeho smrti (muslimové ale nevěří, že byl Ježíš ukřižován, naopak věří, že Bůh ho pozvedl do nebes a jeho příchod na svět bude symbolizovat blížící se konec světa, tak jak ho známe) člověk, který byl hlavním nepřítelem židovství, přijal učení Ježíšovo a jeho následovnící se rozdělili na dvě skupiny (jedna dodržující židovské praktiky a druhá, která přísnější praktiky zrušila, aby nevěřící mohli učení lehčeji přijmout).

Pro tvrzení, že Mohamed byl křesťanem neexistuje absolutně žádný podklad. Jediný člověk v jeho přítomnosti, který byl křesťanem, ale nikdy neuctíval Ježíše jako boha, byl v rodině jeho manželky a zemřel ještě před tím, než dostal Mohamed zjevení. Islám logicky zahrnuje některé aspekty křesťanství i judaismu, protože všechny tři víry mají stejného Autora. Všechny tři víry vyzávají k noblesním hodnotám a uctívání Boha.

 

Ještě pro informaci, velmi malé procento muslimek si zahaluje tvář. Většina věří, že to není náboženskou povinností a tvář si nezahalují. 

 

A co se mi na islámu líbí? Vše. Hlavně jednoduchost, spravedlnost, přímočarost v uctívání a logika.

Příjemný den.

—————

Zpět