Šarí'a - islámské právo - jiný úhel pohledu

07.09.2012 21:14

Často jsem zde zmínila komplexnost islámu a jeho schopnost celkového nahrazení dosavadních fungujících systémů. Dnes uvedu příklady.

Při studiu islámského ekonomického práva na Islámské Online Univerzitě jsem byla naprosto udivena detaily, které islámské právo obsahuje. Osobně jsem si pokládala otázku: Jak může člověk pochybovat o jeho božím původu? Tolik detailů a dokonalosti.

Někteří si pod pojmem islámské právo představí tresty za cizoložství či krádež, jiní zase spíše právo rodinné. Ale věděli jste, že islám dokáže odpovědět například i na vámi pokládané triviální otázky, které upravuje náš zákon? Otázky, které si může pokládat občan státu bez ohledu na své vyznání.

 

Příklady otázek, které vám mohou být povědomé:

 

  • Má soused právo uříznout větve mého stromu nad svým pozemkem?
  • Jak daleko od plotu, silnice či chodníku mohu postavit svůj dům?
  • Kdo má právo na úrodu přesahující plot?
  • Jaka opatření musí člověk, který chce opravit zeď u silnice, vykonat?
  • Kdo bude hradit škodu na vozidle způsobenou špatným parkováním jiného vozidla?
  • Mé auto bylo poškozeno dírou na silnici, kdo bude hradit škodu?
  • Mám právo vrátit zboží, pokud u něj zjistím nějakou skrytou vadu?
  • Mám právo vrátit zboží, které jsem objednal z daného materiálu, ale výrobce použil jiný?

 

Na takové i mnoho podobných MÁ islám odpověď. Šarí'a není pouze trestní nebo rodinné právo. Neošetřuje pouze dědictví. Zahrnuje i sousedské vztahy, silniční dopravu, finanční transakce, ale například i práva zaměstnavatele i zaměstnance. Připomínám, že zde hovoříme o náboženství!

Islám je jediným náboženstvím, které ze dne na den může nahradit naše světské zákony a v mnoha případech vyřešit i finanční krize států. Je i vaše náboženství tak komplexní a dokonalé?

 

 

 

 

 

—————

Zpět