Tolerance

21.09.2015 12:52
Jméno: Lucie
Předmět: tolerance
Váš dotaz: Dobrý den, za poledních pár dní, co se z médií dozvídám jen samé zastrašování, co se týká této víry, jsem docela zmatená a i hodně vystrašená. Jsem toho názoru, že každý má právo věřit čemu chce a jak to on sám cítí ve svém nitru s tím, že nemá právo urážet víru ostatních. Uznává tuto toleranci Islám ? Média dokáží lidem udělat v životě pěkný zmatek, z jejich informací o Islámu spojovaného s terorismem jsem dostala z této víry strach, což není dobře, myslím, že víra sama o sobě nemůže být zlá a v žádném případě ji nechci odsuzovat na to nemám právo, neodsuzuji žádnou víru...spíše se snažím Islám lépe poznat, pochopit...Je tedy většina muslimů tolerantní k ostatním? Mrzí mě, že kvůli terorismu je tato nevinná svobodná víra odsuzována ještě než ji lidé stihnou správně pochopit...nerada bych udělala tu samou chybu...mohla bych Vás poprosit o nějakou reakci, nebo spíše i uklidnění.....předem děkuji...bůh s Vámi

 

Dobrý den a děkuji za váš dotaz.

Ano, islám uznává toleraci a respekt. Stejně tak i víra druhých je respektována. V Koránu je mnoho veršů, které vyzývají k pokoře, toleraci a respektu.


"Neodvracej tvář svou od lidí a nechoď nadutě po zemi, neboť Bůh věru nemiluje domýšlivé vychloubače!" (31:18)

"Bůh nemiluje rozšiřování zlých řečí..." (4:148)

"Neurážejte ty, které oni vedle Boha vzývají, aby v nenávisti své neuráželi Boha z neznalosti!" (6:108)

"Vy máte své náboženství a já své náboženství mám." (109:6)



I přesto, že nemohu mluvit za všechny muslimy, myslím si, že většina je tolerantní. Kdyby to tak nebylo, stačí si vzít počet vyznavačů muslimů a jaký impakt by měla jejich netolarace na celý svět. Svět straší velmi malým procentem "muslimů", které ani muslimové nepovažují za muslimy.

Je nutné si připomenout, že muslimové nejsou omezeni na Araby a Arabské země. Přes 23,000,000 je muslimů pouze v Číně. Jen asi 20% muslimské populace žije v Arabských zemích.

—————

Zpět