Transsexualita

09.09.2015 20:08
Jméno: Martina
Předmět: Transsexualita
Váš dotaz: Dobrý den, ráda bych věděla, jak se muslimové staví k otázce transsexuality. Četla jsem, že homosexualita je brána jako hřích, ale transsexualita ne. Já nejsem lesbička, líbí se mi muži (a vždycky se mi líbili, i když jsem byla Martin). Jak by mě přijali muslimové v ČR? Děkuji. Martina

 

Dobrý den,

děkuji za zajímavý dotaz. Nemohu odpovědět přímo na váš dotaz, protože je zde hodně detailů, které jsou velmi důležité, ale neznámé. Proto k tomu bude přistupovat s velmi všeobecným pohledem.

Homosexualita sama o sobě není hříchem. Pokud je člověk homosexuál a svou preferenci nikde fyzicky neprojevuje, pak mu to není hříchem. Hříchem je samotný akt, který není Bohem povolen.

Transexualita neboli porucha pohlavní identity je brána stejně tak.

Člověk se v islámském právu identifikuje dle pohlavních orgánů (na muže a ženy). Pokud se stane, že má oba pohlavní orgány, pak dle své silnější inklinace. Transexuál může uvést některé muslimy do rozpaků, zejména, pokud o tomto neví nic nebo skoro nic. Muži a ženy v mešitě se modlí odděleně a zde by mohl nastat trochu problém, kdy lidé nebudou vědět, co dělat. Je to čistá neznalost. Stejně tak je možné, že ženy nebudou vědět, jak se zachovat, zda si mohou odložit zahalení, atd.

Takže na otázku jak by muslimové v ČR přijali transexuála mohu jen říct, že to bude pro nadměrnou většinu z nich první zkušenost a nebudou vědět, co přesně smí a co nesmí. Takže určitě první setkání a několik pozdějších bude velmi nervózních.

—————

Zpět