Uctívání

24.10.2015 10:27
Jméno: jana
Předmět: uctivani
Váš dotaz: Muj druhy dotaz. Boha uctivat, prosit za odpusteni, slouzit. Proc? Na tomto svete nejsem z vlastni vule. Byla jsem tu "hozena" bez meho svoleni. Ja netvrdim, ze buh neni, nas svet nemohl vzniknout jako nahoda. Ale myslim si ze nas stvoril jako sve deti ktere miluje a ne jako sve sluhy. Ja aniz bych prosila, slouzila a uctivala, jsem dostala od boha vse co jsem potrebovala a chtela. Milujici zdrave deti, praci ktera mne bavila a slusne zabezpecila, hezky domov, krasnou zahradu, kde mi buh dava nadhernou zelen a plody a k tomu nadherne panorama luk a hor. I kdyz uz mam duchodovy vek, tak se tesim dobremu zdravi a vitalite. Nikdy jsem neublizovala zadnemu bozimu tvoru ani vytvoru. Obcas podekuji bohu za krasny strom, za hezkou nocni oblohu, za slunicko nebo dest, poslu pozdraveni nebo reknu mam te rada atd. Ale nemodlim se, neuctivam, neslouzim a presto me buh odmenil. Tak jak to s tim modlenim a uctivanim u vas je?

 

Dobrý den paní Jano,

proč Boha uctívat? Co vlastně uctívání znamená? Říkáte, že jste vždy od Boha dostala vše, co jste potřebovala. Že se těšíte dobrému zdraví. Že mu občas i poděkujete za krásný strom či hezkou noční oblohu.

Paní Jano, není však již pravdou, že slušný člověk druhému poděkuje? Že když nám něco byť i malého dá a nebo nám prokáže laskavost, že to nejmenší, co můžeme udělat je poděkovat mu? A co Bůh? Vaše zdraví je darem od Boha. Léta, která jste prožila, vše co jste od Něj dostala - berete to automaticky? Není třeba díků? Poděkujete sousedce třeba za pomoc, ale ne Bohu? Copak On si nezaslouží náš vděk?

A jak vzdát dík Bohu? Modlitbou - uctíváním. Součástí naší modlitby je pochválit Boha, oslavit Ho a poděkovat Mu za Jeho požehnání. Každý den je pro nás darem. To, že vidíme, slyšíme, naše děti, naše domovy, naše zdraví, naše bezpečí, každý tlukot srdce, každé nadechnutí, i to málo peněz, to je vše je darem o Boha. A když se člověk rozhodne opravdu poděkovat Bohu, nebude to chtít dělat dle Jeho přání?

Právě touha děkovat Bohu vždy a za vše mě přivedla k islámu. Nechtěla jsem být z těch pokrytců, co Boha vyhledávají jen když potřebují. Věděla jsem, že je stále se mnou, ať si již myslím, že Ho potřebuji nebo ne. A proto jsem se stala muslimkou - abych mu mohla poděkovat a žít v díku za Jeho dobrodinní.

—————

Zpět