Zklamání

13.09.2014 21:30
Jméno: Saša
Předmět: zklamání
Váš dotaz: Dobrý den, znám jednoho muslima. Byli jsme přátelé. Díky němu jsem změnila svůj negativní názor na muslimy na kladný názor. Jsem křesťanka a on říkal že to nevadí. Bohužel, asi vadilo.... Začal mě přemlouvat k islámu a nutit mě do něj. Říkal že křesťané jsou špatní a muslimové jsou dobří. Tohle mě velice zklamalo... Svůj názor na muslimy jsem opět změnila-všichni jsou stejní a jde jim jen o jedno,prosadit islám. Byla bych ráda, kdyby jste mi můj názor pomohla změnit.


Saša

Dobrý den Sašo,

muslim nemá právo nikoho do náboženství nutit, protože to je proti nařízení Koránu. Člověk by měl přijmout islám, protože věří v Boha a Jeho cestu, ne protože z toho něco světského získá. Mnoho lidí přijalo islám právě pro získání něčeho/někoho z tohoto světa a tak jak ho přijali, tak rychle ho zase opustili, protože v něj už od začátku nevěřili.

Co se týče vašeho názoru na muslimy a islám. Byly doby, kdy lidé mohli říct "podívejte se na muslimy a poznáte islám", dnes však toto už pravdou není. Spíše naopak se říká, "nesuďte islám podle muslimů".

 

Propagace islámu netkví v tom, že se lidé budou nutit do víry, nebo se budou pomlouvat jiné skupiny. Muslim automaticky propaguje svou víru (tak jako jakýkoliv jiný člen jakékoliv jiné skupiny) svým chováním, činy a i slovem, protože lidé si spojí islám s muslimy. Pokud někdo hovoří špatně o jiných lidech, pak islámu neprokazuje žádnou službu, protože islám nařizuje slušné, vlídné a laskavé chování. V žádném případě ne nucení a nebo pomlouvání či špinění pověsti druhých, i když si myslí, že ta druhá skupina není na správné cestě.

Na závěr, není velmi moudré dělat si úsudek o něčem tak velikém jako je náboženství z příkladu jednoho člověka nebo mediálních "reklam". Je lepší se podívat na zdroje této víry a udělat so obrázek dle nich.

Příjemný den.

—————

Zpět